Aplikacja Mobilna dla Handlowców

Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego

Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego

Post by relatedRelated post

Na czym polega zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego?
Zakładając firmę musimy się liczyć z czekającymi nas formalnościami. Teoretycznie wiele z nich można dziś załatwić w tak zwanym jednym okienku. Jednak nadal pozostają pewne dokumenty, które trzeba uzupełnić w określonym terminie. Wśród uzupełnień konieczne jest między innymi zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego. Wiele zależy od formy prawnej pod jaką funkcjonuje dana firma.

Zgodnie z obowiązującym prawem, a dokładniej ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, jeśli nasza firma została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) mamy obowiązek posiadać rachunek bankowy. Co więcej o numerze rachunku bankowego założonego dla naszej firmy musimy poinformować Urząd Skarbowy. Taką informację trzeba dostarczyć na formularzu NIP-8 nie później niż 21 dni od wpisania naszej firmy do KRS.

Inaczej jest w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. W ich przypadli zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego powinno nastąpić już w momencie rejestracji firmy. Dokonuje się tego na formularzu CEIDG-1, w momencie rejestracji firmy w urzędzie miasta lub gminy.

About