Aplikacja Mobilna dla Handlowców

Marketing prawniczy

Marketing prawniczy

Post by relatedRelated post

Jak powinien wyglądać marketing prawniczy?
To, w jaki sposób będzie wyglądał marketing danej firmy, uzależnione jest przede wszystkim od branży, jaką reprezentuje. Nie każdą branżę obowiązują identyczne normy w kwestii marketingu – przedstawiciele niektórych zawodów muszą przestrzegać ściśle określonych zasad również na tym polu swojej działalności. Jednym z takich obszarów, podlegającym z góry narzuconym normom dotyczącym marketingu, jest prawo.
Żadne działania w marketingu prawniczym nie mogą opierać się na porównywaniu swoich usług do tych świadczonych przez konkurencję. Zabronione jest również składanie obietnic, co do których nie mamy pewności, że uda się je zrealizować. Marketing prawniczy wyklucza więc możliwość wykorzystywania chwytliwych sloganów typu „wygramy każdą sprawę” czy „jesteśmy najlepszą kancelarią w mieście”. Tak rygorystyczne zasady powodują, że wiele kancelarii rezygnuje z prowadzenia działań marketingowych, co utrudnia im dotarcie do nowych klientów.
Właściwie poprowadzony marketing pomaga w rozwoju prawniczego biznesu, a także buduje i umacnia profesjonalny wizerunek danej kancelarii. Należy jednak całkowicie zmienić do niego podejście i nie stosować marketingowych kalek, używanych w promocji usług innego typu. Bardzo dobrą strategią marketingową w branży prawniczej jest publikacja rzetelnych, fachowych treści informacyjnych, które pozwolą wykreować autorytet eksperta, tak istotny w tej dziedzinie.

About